השתתפות בתי עסק בתכני מית4מית

עם הימים, הפך אתר  המתחתנים "מית4מית" לפלטפורמת מידע משפיעה מאד בתחום החתונות.
עבור הכותבים ואף עבור הספקים עצמם, ברור שחוות דעת טובה אחת שווה יותר מ 10 המלצות
הנרקחות ע"י כותבים, אשר מתנים את מרצם וכישרונם בתלוש שכר.

חברי קהילת מית4מית, מודעים לכוחן של חוות הדעת אותן הם מקלידים באתר. דעתם מתבטאת גם כאשר ניגשים הם ומצביעים בעד ונגד הספקים באמצעות כוכבים ומתן "לבבות" לחוו"ד שונות. הצבעות אלו, משליכות באופן ישיר על דירוג הספקים באתר ולא פחות חשוב מכך, הצבתם ע"ג סקאלת טיב נותני השירות בקטגוריה אליה הם משויכים.

הרעיון מאחורי הקמת אתר מית4מית היה ועודנו סיפוק חוות דעת אמיתיות ומהימנות אודות ספקים מתחום החתונות. כפועל יוצא, הצלחת האתר נשענת ומבוססת על השתתפות פעילה של כל אותם החברים שזכו לחוות פעילות של נותן שירות באשר הוא. בין אם מדובר על לקוחות, לקוחות פוטנציאליים, אורחים באירוע, ספקים אחרים שהתוודעו לספק באירוע וכד'. כל אלו, הם למעשה הכותבים האובייקטיביים הפוטנציאליים, שעל בסיסם אתם המתחתנים מקבלים החלטות.

אנו מניחים כי אתם הכותבים ערים לכך.
נכון, יחד עם זאת, משוכנעים שגם הספקים עצמם ערים לכך.

אתר מית4מית מהווה כלי מינוף משמעותי, או במקרים מסוימים אף מקל בגלגלים של ספקים ובתי עסק המוצגים באתר. מדי יום, אנו מנהלי האתר, פוגשים בספקים הפועלים בערוץ שיווקי ייחודי – פעילות באתר מית4מית.

פעילות הספקים בדר"כ איננה אחידה בין כולם וכוללת השתתפות גלויה וסמויה.
הפעילות הסמויה, איננה כשרה מטבעה ואנו כמנהלי האתר פועלים למגרה מדי יום באופן ידני ובאמצעות מנגנונים חכמים המוטמעים במערכת האתר. חיווי על כך ניתן למצוא בדירוג האמינות.

הפעילות הגלויה, הנה בשלב זה פחות נפוצה וכוללת את שלושת המרכיבים העיקריים הבאים:

  1. השתתפות "שיווקית" פעילה בשיחות מית4מית ע"י בעל העסק עצמו, או איש קשר מטעמו
  2. מענה כספק לצד חוות דעת שאינן הוגנות / אמינות לטעמו של בית העסק
  3. הוספת כוכבים לחוו"ד שנכתבה על בית העסק עצמו, אותה הספק מעריך וברצונו לעודד

מזה זמן מה, אנו  שואלים את עצמנו, אם, איך והיכן נכון היה להציב את הגבול.
מצד אחד, אנו מוצאים את השתתפות הספקים הגלויה כלגיטימית ומאפשרים אותה כמעט במלואה.
כך מבחינת הניטור ה"ידני" ובנוסף, מבחינת אפשור המנגנונים האוטומאטיים.

מצד שני, מאחר ומדובר על "מתחתנים אמיתיים", מתבקש אולי להסיק כי המתחתנים עצמם הם אלו היחידים המורשים ליזום הטמעת תכנים באתר ובכך להשפיע באופן בלעדי על דירוג הספקים ודימויים.
כלומר, ללא כל התערבות של בעלי אינטרסים מסחריים בתוכן, באשר הוא.

החלטנו להעלות סוגיה חשובה ורגישה זו לדיון, על מנת להבין מכם חברי הקהילה ואף ספקי מית4מית, מה תחושתכם ודעתכם בנדון. נשמח לייצר דיון מפרה שניתן יהיה לגזור ממנו מסקנות, אשר יהיה בכוחן להשפיע ולהועיל לכולנו.

4 תגובות »

  1. ליאת said

    אין לי ספק שספקים לוקחים חלק בלתי נפרד מהתגובות הנרשמות באתר, וכך גם קרוביהם ובני משפחתם.
    אני כמשתמשת מודעת למצב ולוקחת את הכתוב באתר בערבון מוגבל.
    אנחנו חיים היום בעולם פרוץ- יחד עם היתרונות והחסרונות שבדבר, ועלינו להיות משתמשים חכמים ולדעת לסנן מתוך השפע המוצע בעולם התוכן האינטרנטי.
    האתר מבחינתי הוא מקור מידע שאני משתמשת בו הרבה לאורך ההכנות לחתונה, אך אינו מדע מדויק- והכל נלקח בחשבון.

    • mit4mit said

      ליאת,

      השאלה היא לא בקשר לאלו שעושים את זה בהחבא, שם את צודקת – זה קיים, אנחנו מנסים להלחם בזה אבל צריך לקחת את זה בחשבון – השאלה בקשר לאלו שעושים את זה באופן פתוח וישיר, תחת שמם האמיתי ולא תחת כוונה לשקר – לדוגמא ספק שנותן לבבות לחוות דעת שנכתבו עליו..

      מה דעתך?

  2. ליאת said

    לדעתי הספקים הם חלק מההוואי של האתר.
    היה נחמד אילו הם היו יודעים לנצל את כוחו של האתר נכון, לדוגמא היו משתתפים בשיחות וכתבים את עיצותיהם מתוך ניסיון.
    העובדה שהספק נותן לב לביקורת שנרשמת עליו לא מקדמת את העסק וגם לא נותנת לו מקום להתבטא… אם זה מה שנראה להם לנכון אז אין זה מפריע.
    לדעתי אם הספקים כבר כאן, כדאי לנצל את זה ואולי לחשוב על אפשרות של צ'טים, בלוגים אישיים, הצעות מחיר…. כך לנו המתחתנים תהיה אפשרות לשוחח עם הספקים ולבקבל מענה, ולספקים תהיה במה להציג את עצמם ואת העסק. בנוסף זה ייצור תחרות בין העסקים, ובתחרות מי שמרוויח זה תמיד הלקוח… 🙂

  3. אורן said

    קטע. זאת באמת נקודה שגם אני התעכבתי עליה לא מזמן..
    אני מתאר לעצמי שיש ספקים שמנסים לתחמן, אבל וואלה, באמת יש כאלה שפועלים באופן גלוי. קולטים אותם מתערבים בשיחות ולפעמים מצביעים לעצמם.

    באופן אישי, הצבעה לעצמך נראית לי דבר פחות חכם לעשות. בעיקר כי זה יכול להיתפס כאקט לא הגון שיש בו להעיד על "ממזריות" של הספק ולהשליך על האמינות ודרכי הנועם שלו. מאפיין שחשוב לכל מתחתן לפני שהוא סוגר עם מישהו.

    השתתפות בשיחות זה כבר משהו אחר לגמרי לדעתי.
    נכון. האתר בעיקרון מיועד למתחתנים ולכאלו שאין להם אינטרס.
    אבל וואלה, יש בהחלט מצב שאם אני הייתי בעל עסק, הייתי בוחר להיות מעורב בשיחות בכרטיס שלי כדי לקדם את מה שאני מעוניין בו.
    כל זמן שעל הדרך גם הייתי נותן טיפים טובים, או כל מידע שמישהו יוכל להשתמש בו.. זה נראה לי דבר סבבה לעשות ואפקטיבי לשני הצדדים.

    מעניין אותי מה המתחתנים האחרים חושבים על העניין. אבל האמת, לא פחות מעניין אותי לקרוא דווקא דעות של ספקים על העניין ומה הם חושבים על זה.
    ואפילו עוד יותר מעניין לשמוע על כאלה שניסו ואיזה אפקט זה יצר להם.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

כתיבת תגובה